• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad hade ni gjort? Samlingslån

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Inkomst 330.000
Absolut bättre att vänta men ja vet inte vilket som är bäst. Vänta ut fler förfrågningar eller ansöka om lån nu när inte rememberlånet syns.
Vet inte vilket som väger mest.
Med nuvarande score skulle jag inte rekommendera söka. Tror du sållas bort av många. Kanske inte lika många än om Remember syns. Man kan få bra ränta och villkor på hög belåning men inte med dålig score.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Kan inte hjälpa dig men har hört samma.. min sista går ut i april och det där undrar jag också över!
Min sista går ut om ca 2 veckor om jag minns rätt. Zmarta ringde häromdagen för att försöka omförhandla ett lån och ska ringa igen den 21/3 för göra en ansökan men nu är jag också orolig jag hamnar på mindre bra (har 3.66% idag så det är nära gränsen) om jag kommer gå upp till det spannet.
 

Lina

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Februari 2016
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Min sista går ut om ca 2 veckor om jag minns rätt. Zmarta ringde häromdagen för att försöka omförhandla ett lån och ska ringa igen den 21/3 för göra en ansökan men nu är jag också orolig jag hamnar på mindre bra (har 3.66% idag så det är nära gränsen) om jag kommer gå upp till det spannet.

ja. Jag gick från 3.0 till 4,9
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Min sista går ut om ca 2 veckor om jag minns rätt. Zmarta ringde häromdagen för att försöka omförhandla ett lån och ska ringa igen den 21/3 för göra en ansökan men nu är jag också orolig jag hamnar på mindre bra (har 3.66% idag så det är nära gränsen) om jag kommer gå upp till det spannet.
Du måste uppdatera hur de kommer se ut!!
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
713
Mottagna reaktioner
170
Poäng
357
Mitt gick ner från 10 till 6 men borde väl inte spela så stor roll om man har 4 5 eller 6?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
4% är bra, 4,1 och högre är mindre bra på uc risk-skalan så jo det har betydelse
Glöm inte att många banker har egna kriterier som de följer. UC är då bara en uppskattning och första ”rensning” hos förmedlare.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Glöm inte att många banker har egna kriterier som de följer. UC är då bara en uppskattning och första ”rensning” hos förmedlare.
Så uc risk behöver inte vara en blocker så länge man inte sitter på för många ff osv?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp